WP : side story HIV test

salam sejahtera...

sebenarnya ada satu lagi entry x terpublish lagi. tapi nak cerita pasal nie dulu. side story yang...saje2 jea.

kesahnya masa g hiv test hari tu la. masa tunggu nak daftar tu. lama hokey. masa ngah tunggu2 tue, lalu sorang akak mengandung nie. erk... 2 3 kali jugak la lalu depan kitorang.

" nanti ayg ngandung cam nie tiap2 bulan kena lalui bila nak check up, kne tunggu lama2, ngan bawak perut sume"

" nape?"

"ye la..hari tu abg cakap nanti ayg beranak kat hospital kerajaan je kan. checkup pon kat klinik kerajaan la. "

"ayg rasa ngn perangai abg, abg biar cmtu ke? ank abg sendiri jgk kan? mesti la abg nak yang terbaik tok anak abg"

"ye la....."

hikhikhik....pandang kiri, cover muka...senyum sampai telinga.. bhahaha. ye.... aku taw dia sgt2 sgt2 sgt2 caring. aku taw xkan di biarkan aku melangut di anak tirikan oleh hospital kerajaan. eh...jangan salah paham, kan ada Q yang di khaskan tok pekerja kerajaan kan. selalu jugak time pegi klinik kerajaan ( walopon jarang sgt pegi). kalo staff kerajaan mesti di beri keutamaan. so kita org2 swasta nie.. kena la melangut menunggu turn sambil pandang staff2 kerajaan nie bersenang lenang jea.

ok, no offend here. aku cakap apa yang aku alami jea. mungkin tempat lain, waktu lain bukan mcm tu. apa2 pon kita mahukan yang terbaik kan. maybe ada yang kata, ala.. berbaloi la dengan bayaran RM1 tu. mcm pegi swasta xyah tunggu. erm...kena tunggu jugak. tp xde la daftar pon makan masa sejam.

tp untuk kes2 berat yang memerlukan belanja besar mcm c-sec ke, mungkin, mungkin akan ke kerajaan jgk. sebab xnak habiskan duit laki sendiri.

tp mengikut perkiraan aku, kes2 berat tu lagi la kita nak ke swasta kan? yang mempunyai doktor pakar yang pakar dalam bidang tu. bersalin normal, mana2 pon boleh.

eh....pendapat jea, mana aku taw mana lagi bagus sebab aku x penah mengalami situasi beranak di mana2 hospital.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan