si comel n si ensem

Jumaat, 5 April 2013

WP : what if i'm not capable to give u a child???

salam sejahtera.......

Entry ni dah lama dlm simpanan. Taip taip...nk post x berani, takut...
Sebab bagi sesetengah org, berbicara soal anak sebelum nikah adalah taboo...
Mcm mengumpul barang baby before nikah...jangan! Nanti x dpt anak kang...

Itu kata mereka...

Kata aku.. rezeki dlm kekuasaan Allah. Aku tulis apa yg aku rasa..

pertanyaan aku :

what if i'm not capable to give u a child?

jawapan dia sepantas kilat :

kawen dua...

sentap ayg.........

permintaan aku :

kalo x mampu ayg nak amek ank angkat...boleh?

permintaan dia :

make sure he/she still a baby. budak2 nie banyak akal dia...dari baby senang cket nk bentuk.

penyataan aku :

if, if u want ur own child. tapi ayg x mampu. selepas sejuta usaha, selepas sejuta munajat, selepas sejuta doa..abg perlukan ibu lain, bagitau ayg. jangan tinggalkan ayg di belakang. bagitau... kerana kurang ayg, ayg x mampu penuhi peranan seorang isteri, dalam pasrah, dalam air mata, dalam renyuk hati...ayg izinkan abg kahwin.

alahai sedih nye rasa......

penyataan dia :

taw lah abg.....

tengok tu????? x de nak pujuk2 kite pon...wuwuwuwu......

bukan nak pikir mende bukan2, bukan nak merelakan yang buruk2 pada hubungan. tapi... soal rezeki, semua atas kehendak Allah.

kun fayakun...

andai dia menginginkan..andai dia melimpahkan nikmat dan rezeki, di tiupkan roh dalam rahim ku. Alhamdulillah...syukur pada Allah. Amanah yang di pinjamkan akan di didik dan di jaga sebaiknya..

andai anak itu bukan cabang rezeki kami. InsyaAllah..walau bukan dari rahim ini, harap berjodoh lah di mana2.

andai takdir untuk aku merelakan cinta hati aku punya suri lain...tawakkal tu'allah.. aku bertawakkal pada Allah, teguh kan hati aku. bukan ku janji kan keredhaan dan kerelaan..aku pasrah. remuk hati, luluh..tapi biar lah Allah yang mengubati hati, biar Allah yang menjaga hati ini. Allah.... baru terfikir, air mata sudah menitis...lemah sangat.

aku xnak...

tapi andai yang kurang nya aku...siapa aku untuk menghalang Takdir Allah.

cuma nya..

perhatian mungkin terkurang, tapi pinta ku..jangan di kurangkan cinta kita, jangan di bahagi. jangan di kurangkan rindu kita..jangan, aku x mampu...menahan air mata, menahan pedih hati andai itu berlaku, kerana aku perempuan lemah...aku perempuan cengeng

doakan yang baik buat kita, kebahagiaan untuk kita, nikmat rezeki Allah untuk kita.
Punya zuriat sendiri..dari rahim ini..terdidik terjaga menjadi anak yang patuh.. bukan pada kami
Semata..patuh juga pada yg Esa..menjadi anak yg berjasa...

amin ya rabb..