WP : ada kebaikan Berbanding keburukan

salam sejahtera...

nak cite pasal period, hahaha...pasal period pon nak wat entry. hew hew hew... biasa la kan, bila dah nak kawen nie..mesti la amek taw pasal period kan? orang lain xtaw..aku ea..

being me...

aku nye kitaran period lamaaa....38-42 days. amek kaw!! hahaha...kadang2 tu dalam sebulan x period pon...selang selang...tapi xde la smpai 2 bulan skali. dia macam 2 bulan period..pastu bulan ke 3 xperiod, bulan ke 4 dan 5 period, bulan ke 6 x..ha gitu la...

tengok kat apps, masa hari nikah kitorang tu aku bersih la...siap masa tu jatuh hari subur lagi.. wahhh.. sexcited kejab...mana taw rezeki awal..bley dpat baby awal even en.tunang suroh honeymoon dlu setaon before dapat baby..errgghh...ingat umo kita nie 23 ke apa??

ok back to the topic...

sekarang nie..kitaran aku dah berubah. dah 2 bulan dah kitaran 34 hari jea. hew hew hew...hepy la sebab rasa macam perempuan normal..sebab kitaran normal kan 28 hari. tu aku pikir la...tapi doc aku cakap normal lagi kitaran aku tu..x pelik lagi..kalo 60 hari baru pelik kot...hahahaha. since doc cakap normal aku xde la kesah. tapi menjak aku makan habatussauda, vit c bla bla bla supplement sume maka jadik la 34 hari.

check check...masa malam pertama kitorang nanti aku period...muahaha. masa tu hari ke-3 kot aku period, tu pon kalo kitaran aku menten la..cakap kat en.tunang...low jea suara cakap xpe la dah majlis kan penat2 sume...bley la rehat. hahahahah....sebelom nie dia la yang excited. aku da cakap lepas majlis penat.. memang tido mati x pandang kiri kanan dah..hihihihi...

memula kesian jugak kat dia. ea la..macam xley menjalan kan tanggungjawab sorang isteri dengan sempurna jea...tapi bila di pikirkan balik, ada kebaikan nya jugak. ketentuan Allah semua itu...

nape???

sebab everytime pikir pasal majlis, aku mesti pening macam mana nanti nak mengundurkan diri tok solat, baju ada 3 pasang. so kne settlekan before kol 4 la..sebab bila nak semayang zohor, mekap semua mesti la kena cuci kan? xkan nak mekap balik...pastu mesti kalut tetamu dok tanya mana pengantin sume kan.. tetiba pengantin kuar muka da xde mekap. stress ok...takut terlajak ke apa ke..kot leka sangat, tengok2 dah asar...zohor ntah ke mana..nauzubillah..mintak jauh.

si lelaki xpe la..dia xde kena mekap apa...boleh la lari p solat sat. tinggal la kejab tetamu tu kan.. tapi pempuan? haaa....sebab tu la Allah permudahkan. maka nya xyah risau pasal zohor dah. harap sangat cycle sama je sampai time nikah nanti. dapat redha ilahi, berkat majlis..bahagia la rumah tangga hendak nya.. amin....

redha suami?? xpe..nie hukum alam, memang xleh wat apa..bukan sengaja xnak layan suami ke apa kan.. huuuu.....

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan