WP : finalize design baju akad nikah

salam sejahtera,

dah set another appointment dengan kak tailor. hari isnin hari tu..well, x plan pon. call dia nak set appointment, dia kata xpe..weekday memang xde org..datang jea, means lepas keje la kan?? so isnin tu memandangkan memang nak ke area tu nak amek gamba tunang hari tu, maka nya mari lah kita ke butik itew teros supaya kita x stress pikirkan baju itew..giteww..

owh..rasa nak lempang diri sendri laju2. haruskah gantikan any perkataan yang berakhir dengan u dengan ew?? rasa comel kah? gedik oh!!

back to the story mory kita yeww.. so lunch tu gegas ke osman house of exclusive textile carik bridal satin. harga? RM32/meter. kalo jakel if not mistaken RM35/meter. tapi tu zaman taon lepas la..sekarang nie x tau lah kot harga turun ke kan. tapi aku suka g osman sebab xpayah susah2 lalu every floor sebab apa yang korang carik dah ada depan mata. dia memang exclusively untuk baju2 pengantin je kot. warna bridal satin dia pon santeks and x merapu2..which xpayah pening2. nak kaler gold. nah nie gold...pegi jakel kang gold ada pat belas shades..aku dah la susah bab nak memilih nie.

kaler lampu memang xmenipu macam kat jakel la sebab dia pakai lampu putih biasa jea..gitu kain kau masa kat kedai gitu la bila kau bawak keluar. eh...ada la slightly beza sikit. tapi xde la macam jakel kan. kang terpinga2 jea sebab tadi ase wane lain..kang sekarang wane lain plak. price wise...of kos la jakel mahal...pegi jakel jumpa yang murah, jumpa yang mahal...of kos la hati berkenan kat yang mahal..sebab yang mahal for sure la lawoo..

eh..dah dah...merapu jea. so dah dapat bridal satin. beli half meter jea pon...nak guna tok wat riben ngn bungkus the butang jea pon. sampai butik en.tunang drop jea,dia kena g amek gamba..memula dia x konfiden bia aku sorang,nk ikot jugak..tapi aku paksa dia g amek gamba jugak..xpe aku deal ngn akak tu sorg. eh...ke dia nak bersama2 dalam urusan nikah kawen nie? bajet cute lah tu?? x payah...kang kedai tutup. dia ada pon dia diam jea kat sebelah.

masa aku pegi tu ada satu couple tengah discuss2. tapi x lama la..dorang pon baju kaler peach jugak. tapi xdecide lagi lace warna apa. aku? aku peach gold. org itam xleh pakai peach? sape cakap??? peach ok...pink yg xok.. lepas dorang tu balik aku discuss2 cket ngn akak tu. bagi idea...akak tu pening cam ne nak jahit baju aku. aku x kira...aku nak macam tu...so buat la bagi bleh. x dulik!! hahaha....

aku lak bagi cadangan cam ne nak jahit baju tu...bhahahaha...xpe, janji outcome dia seperti yang aku nak. ada la akak tu komen2 idea aku tapi aku firmed. aku nak cam tu jugak..ritu cakap design aku nak lebih kurang tetamu kan? sekarang cakap serabut plak..adoyaiii...so aku cakap la xpe, aku nak cam tu...bhahahaha. lace jea pon.. nanti kalo x cantik aku bukak la balik. tapi lace tu dia x jahit lagi...g fitting dlu, da ok..baru dia jahit lace.. so ada masa lagi tok pikir. tu pon aku suroh dia letak cket jea...the rest aku letak sendiri..jahit tangan. veil? terpaksa la DIY sendiri jugak nanti...ggrrrrr.....

baju aku nanti sume benda ada...drape ada, trail ada, butang bungkus ada, riben ada..hahahah. nak riben besar kat belakang..tapi dapat 2.5inch jea. huhu....xpe lah, nak wat cam ne sape suroh aku p gunting cket kain tu...hehehehe. pastu tanya akak tu harga berapa? akak tu cakap RM250 plus plus plus. so tengok la macam mana nanti. tapi tok baju nikah rasa nya dia memang start with RM250.

fuhhh...harap x mahal sangat la...berpeluh tunang ai nak membayar nanti. tu pon dia da sound xyah la letak macam2..mahal nanti..ahhhh, nak jugak!! so settle bab ngantor baju..tunggu outcome jea jadik ke x nanti.. harap jadik la ea..bulan 3 nie fitting. dia memang tulis kat situ sebulan..tunggu je la dia call mcm mana..

nasehat aku??? jangan jadik macam aku. jangan just ada roughly design korang nak cam ne.. pastu pegi jumpa tailor dengan harapan dia akan menclearkan design korang. aku ingat gitu la..dah nama dia tu bridal gallery yang menjahit baju pengantin. so ingat dia akan bagi idea and suggestion la. xde....ko pikir la sendiri nak macam mana, kalo ko rasa elok...walo dia condem idea ko, ko bertegas jea..sebab dia xkan nolong ko pikir cam ne nak wat. eh... xde la x nolong langsung..tapi dia just bagi idea cket2 jea.. kalo ko rasa idea dia pelik or xleh pakai... ko cakap jea xnak cam tu...it ur rite, ur the customer...

what else?

overall...is ok. akak tu memang baik. hasil dia xleh komen lagi sebab x siap lagi...harap2 mabeles mcm other blogger cakap.. pray for me.. InsyaAllah...

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan