WP : my finger is already on the bridezilla mode switch

salam sejahtera..

yeah...my finger da pon kat atas switch to turn on the bridezilla mode, but not yet...awal sangat lagi.. xpe...thing can be settle lo...positive.. positive...

aku kan, punya la xnak stress settle kan all thing ngan satu vendor je. ok memang x stress..aku pilih mak aku angguk, dah...settle. tapi nie nak cite pasal baju akad nikah. aku hantar ke butik di bangi.

this butik buat aku hampir2 switch on butang bridezilla lah jugak. tapi x...aku switch on butang ratu air mata jea.. hahahaha...tu biasa..

well it not that aku pegi sana with zero dalam kepala otak aku pasal baju cam ne aku nak kan. ada la a few thing, kecuali part patching n beading...aku memang nak serah kan 100% tok that butik decide cam ne nak buat. sebab aku xnak outcome dia nanti sebijik macam baju tunang aku. so pada pendapat aku, orang lain.. lain la idea dia kan..but, same jea..i kept telling her that aku xnak sama dengan baju tunang aku which is the design yang dia syorkan tu sebijik dengan baju tunang aku..erm...maybe less.

aku x salah kan dia 100% pon. maybe dia xleh entertain aku sepenuhnya sebab masa aku pegi orang ramai gile. but pada aku, kalo setakat customer datang nak amek baju or just hantar kain measurement da ada..baik suruh staff yang layan kan.

masa dalam kete nangis2 sebab x puas hati dengan layanan yang di beri, terus nyesal x ikot kata FMIL. dia suggest pegi man kajang. tapi pikirkan en.tunang yang kena membayar dan a gud review pasal this butik aku semangat pegi sana...sekali, hampeh.

idea kita dia reject. design kita nak di katakan macam tetamu jea bukan macam pengantin, tapi dia xde bagi any suggestion pon cam ne nak buat..stress ya amat. da la penat lama menunggu, feed back kurang memuaskan plak tue..

dalam kete, bincang2 cket ngn en.tunang, dia suroh set kan another appointment ngn akak tue. maybe ritu orang rmai sangat, dia pon xdan nak layan kita and give any cadangan. siap en.tunang cakap kalo pegi jumpa dia tok second time dia still macam tu, amek kain tu balik and hantar kat another tailor. huhuhu....

but xnak jadi rude sangat, aku searching another design and idea. cam ne baju tu nanti..cam ne aku nak beading tu nant..cam ne aku nak kain dia nanti. and i want to be firm with my decision, x kesah la dia nak condemn ke apa.. plus it was for akad nikah kan, so xkesah la simple dia kata macam tetamu ke apa kan...

plus kalo sesape ada bace entry aku yg kat bawah tu..mesti taw, aku xnak DIY pape tok nikah nie. tapi nampak nya memang kena jugak lah. xleh harapkan fully kat akak tu. not that dia teruk tapi if nanti ada yang nak kena tambah or touch up..which is memang nampak gaya nya kena..

aku da siap2 beli lace yang ada beads so that aku xyah pikir nak letak beading bagai dah. tapi rasa nya nanti nak kne touch up cket. ad a few part yang kena patching sendiri, tambah pearls and diamante cket. nape kena patch sendiri?? sebab aku nak tengok outcome baju tu dulu then decide nak letak or just ok cam tu jea.

P/S : da call akak tu..nanti nak g jumpa dia balik, da print and bring gamba2 yang akan di gunakan untuk membentangkan design yang aku nak tue... huhuhu...

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan