WP : dia pilihan ku????

salam sejahtera....

hari nie mood sayu sayu sayur layu cket.. sedikit terkilan dengan en. tunang. wahai kawan2 sekalian, penah x korang terfikir..betulkah lelaki ini yang akan aku kahwini? penah x?? alahaiii...aku penah. gara gara terkilan dengan apa yang terucap dek tunang.

sedih je rasa... aku penah.......putuskan hubungan sebab aku pikir lelaki itu akan membuatkan hubungan aku dengan keluarga aku putus..renggang mungkin. sekarang berkira2...aku xnak tunang macam tu..aku xnak jadik macm tu. aku xnak pilih antara suami dengan keluarga.

tunang ok...bukan nye dia xhormat family aku, mak aku..dia hormat. tapi terkadang apa yang di ucapkan, komen dan komplen pasal family aku buat aku terkilan. memang family aku banyak kurang nya dan dia xde la komen dan komplen depan family aku.. depan aku semata2..dan apa yang dia cakap tu ada betul nya..tapi tetap rasa terkilan. rasa macam dia xleh terima je mak aku, family aku..

aku pilih dia sebab dia seorang anak yang hormat dengan mak bapak ( di mata aku la) dan insyaAllah dia akan hormat mak aku, cuma.....

macam semalam, aku ada usul kat dia pasal lepas kawen aku nak bawak family aku pegi bercuti..aku x penah bawak family aku bercuti. alah..bukan nak pegi mana pon... g cameron je. tapi dia punya bising satu macam...x boleh ke just cakap..ok la, bila sume dah settle kita bawak, x boleh ke????

nie belom pape dah bising2 nanti aku yang kena tanggung semua kos..nanti aku da xde duit aku merungut kat dia. kecik atie...

niat dia baik, apa yang dia cakap ada betulnya..kitorang nak beli rumah, so kne la menyimpan.. tapi cara dia sampaikan tu x betul. dia bising2 dulu pastu baru cakap baik2. cakap boleh... tapi xyah la right after wedding, kita da berabis banyak..kan nk start mengumpul balik..bla bla bla..

aku xde pon cakap nak pegi right after wedding and ujung tahon akak aku bersalin. aku da cakap dah akak bersalin so maybe bila baby da besar sket la...da boleh bawak jalan2, maybe dalam tengah taon depan la. still bising....dah semua aku kena tanggung bla bla bla...

sedihnya...macam susah je dia nak terima keluarga aku, memang la keluarga aku susah. tapi xde la semua bergantung kat aku, aku just kirim duit kat mak jea bulan2...dah niat aku nak bawak dorang berjalan lepas kawen..tolong la paham.

terkadang terpikir sendiri, dia xleh terima family aku ke? bukan sekali dua mende nie jadi, banyak kali..sedihkan.....

harap2 aku je yang pikir cam tu..

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan