WP : fitting baju akad nikah..

salam sejahtera...

semalam kan...hari paling, erm....best la kot.nape eh?? sebab ase mcm smooth je perjalanan semalam... terbangun lambat, tapi x lambat sangat la..masih aku yg paling awal mandi, so xyah tunggu lagi dua orang tu mandi lama gile....

time tunggu lif, xyah tunggu lama..tekan je lif bukak, kosong lak tu.time nak lintas jalan pon senang jea... xyah tunggu lama2, jalan lenggang jea. pegi beli breakfast tengok mee goreng ada lagi... memang rezeki, selalu lepas 8.30 memang xde dah la mee goreng nya. banyak la tu... kenyang smpai petang.

balik nak pegi fitting pon jalan jam cket jea.. mudah je rasa semalam, xde stress2 pon. and part paling best bila pegi fitting. tengok baju mcm aku nak..suka sangat...xde turn on mode bridezilla ke apa..

baju tu x fully siap pon lagi. tapi aku suka...warna peach yang soft sebab aku pakai lining satin kaler cream...so warna dia macam creamy peach gitu. asal baju tu sebenarnya mini dress. inspirasi baju neelofa. so aku mintak akak tu buat mini dress tu jadik kurung moden. patern cam tu...

tok kain plak inspirasi dari wedding dress minah saleh mana ntah aku google. tapi aku suka design kain yang plain and sleek jea...sebab baju dah ada simple drape. aku nak baju aku nampak simple, a bit classy but in a modern look. wahhh...ayat nak best jea, padahal aku pon x paham apa aku cakap, bhahahaha...


inspirasi dr baju neelofa, tp xde la ketet gitu and drape dia xde la sebijik gitu, xnk la komen mcm2..nt di cop cust yg cerewet plak...nampak nice je, so ok la even x sebijik dgn gmbar kan....


kain mcm kain minah nie...sekali akak tu buat sebijik.
semalam siap tanya nk kecik kan cket x kain..nt lagi nampak cekik kat lutut tu, erhmmm...ase da ok kot. Kang seksa nk duduk depan tok imam.. :)


aku memang print dua gamba nie..so xde la kes aku mintak lain jadik nya lain...huhuhu. ada sikit lagi kne alter. kecik kan tang bontot, maybe bontot aku da kecik sikit sebab tetiap pagi and malam mesti tenyeh losyen mustajab kat part muntut ngn peha...heeeee....mujarab kot losyen tu..kihkihkih....

pastu mintak akak tu kuncup kan sikit bawah baju tu.. sebab kalo straight nampak tergantung x cantik kan??? overall ok la.. tinggal akak tu x tambah aksesori je lagi. erk...letak patch lace, riben kat belakang n butang bungkus kat lengan. harap2 da tambah2 sume tu jadik mcm yg aku nak la eo...

setakat nie memang suka...otw balik, kejab2 tanya tunang, ok x baju ayg? lawa x baju ayg? cun x ayg? eh... hahahaha. . mesti annoying je tunang eh. hari nie pon tanya lagi, ok kan baju ayg? hihihi.....

harga...memang sangat2 puas hati. pada aku murah la. sebab aku mintak macam2 kan. nak ada drape la,nak riben la..nak butang bungkus la..in the end. masih lagi RM250. tambah patch lace je RM80. wahhh...suka nya saya, tunang lagi la suka sebab dia tukang bayar...ngehehehe... kalo taw harga sama je memang x kansel la butang bungkus kat belakang.. huhuhu.

next week dah boleh amek baju...suka nya saya. lepas tu kne pikir ada nak tambah pearl or tambah patching lagi ke mcm mana. sebab mintak akak tu patch simple jea. nak mintak dia patch banyak2 kang takut serabut lak. pastu bley DIY veil lak...

alhamdulillah....Allah permudahkan urusan persalinan akad nikah. harap2 urusan lain pon mudah dan di berkati jugak...amin... :)

P/s: ada 2 entry dlm draft xdan nak publish...tamo publish entry banyak2 dlm masa sehari...huhuhu.

Comments

Juliana said…
Thank you for shariing this

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan